RSS
email

18 takimdan herhangi 1 tanesi: Galatasaray

Oncelikle belirtmek istiyorum ki, cok agir yazacagim. Onun bunun kopegi olmus, birilerine koru korune tapmakta olan insanlar bunu bilsinler, sonra gurultu yapmasinlar. Ha twitter'da unfollow mu yapmis, bir daha bloga girmemeye yemin etmis cok da umrumda degil o kismi acikcasi.

Kendimi bildim bileli Galatasaray maclarini izlerim. Son 13-14 yili da net hatirliyorum. Bulent Akin'i, Inamoto'yu, Tamas'i ve daha nicelerini izledim gerek TV'den, gerek bizzat staddan canli olarak. Ben hayatimda bu kadar basiretsiz bir Galatasaray gormedim.

En buyuk problem oldugunu dusundugum yerden baslayayim: Arda Turan. Bu adam 4 senedir as olarak bu takimda futbol oynuyor. As takima ilk ciktigi gunden bugune bir bakalim, Arda hangi ozelligini gelistirdi? Bir kulvar yok ki cikip birisi desin 'yok kardesim Arda bu konuda baya gelistirdi kendini'. O ilk gunden beri, her firsatta, uzerine basaaa basaaa ayni kelimeleri sarf etti; 'Galatasarayliyim, Fenere gitmem, Avrupa'da kupa almadan Avrupa'ya gitmem'. Yeter be artik YETER! Bu adamin nesi buyuk kaptan, nesi 10 numara, nesi buyuk Galatasarayli cikip biri bana bunu soylesin! Lafa gelince 'adam kac yasindan beri bu camiada, buyuk fedakarliklar yapmis' diyenler var. Siz aptal misiniz, salak misiniz, manyak misiniz? Galatasaray altyapisinda futbol oynamak fedakarlik mi? Hagi'nin oynadigi takimin macinda top toplamak mi fedakarlik yoksa? Yanlis anlasilmasin, 'Arda fedakarlik yapmali' diye bir onermem falan yok; ama bu adamin nesi ozel? Galatasarayliliga gelince ondan daha Galatasarayli milyonlar var dunyada. Ne Galatasaraylilikmis kardesim. Adam kondisyonunu gram gelistirmedi, yeni calimlar uygulamadi, cektigi sutlarin akibetleri belirsiz... (yine gelistirmis bu sene baya ama milli maclar disinda bir numarasini goremiyoruz) Bu adamin nesi ozel diye bas bas bagiriyorum, bir kimse su su su diye cevap veremiyor cikip da. Arda her neden simarmissa, her kime kusmusse, ne sebeple burada duruyor olursa olsun beni ilgilendirmiyor. Bu takimda onu elestirmeden baska biri icin agzini acan carpilir! (Baris Ozbek, Aykut ve Sarp da dahil bu laf edilmemesi gerekenlere) Senin taraftarinin bi bok zannedip bas taci yaptigi velet o kutsal formayi giyecek, Metin Oktay'in veliahti olarak gosterilecek ve ondan sonra sahada bir bok yapmayip sucu ota boka mevkiye atacak. Yok ya?! Soyleyemeden gecemeyecegim, en buyuk aptallar ordusu, bu adami daha bir hicken alip bas taci yapanlardir. Herif mactan sonra cikip kendi takim arkadasi hakkinda bir iki laf etti, hoop siktiri cektiler lincoln'e, sonra efenim neymis 'bu sezon takimi Arda,nin uzerine kuracaklarmis' Arda'nin uzerine sezon plani degil, antrenman takimi kurulmaz be. Ben hicbir zaman bu adami bas taci yapmadim, Galatasarayli adami elbette dogal olarak severim, digerlerinden yeri farklidir, ama cikip da reklam yaparsan sen her defasinda tuttugun ve asla gitmeyecegin takim hakkinda, senden beklentilerim elbette diger butun oyuncularinkinden fazla olur! Ahmet Cakar'a o donem ben de cok sovdum ama adam hakli. Arda, Messi'nin bacagi degil, ayak parmagi olamaz. Su an cok buyuk bir iddia koyuyorum ortaya, isteyen iletisime gecsin, gercek hayata tasiyalim iddiayi, Arda Turan, hicbir zaman bir Hakan Sukur kadar, bir Hasan Sas kadar hatta bir Umit Davala, Ergun Penbe ve simdi bize atip tutan Hakan Unsal kadar buyuk bir topcu o-la-ma-ya-cak-tir! Buraya yaziyorum, isteyen caps mi alir, sayfayi mi kaydeder bilemem, Arda futbolu rastgele bir takimda birakirken (fenerbahce olur diye dusunuyor ve umuyorum) anariz bu yaziyi. (Arda Turan'in senede 2-3 kucuk mac kurtarma kontenjani vardir, kimse o maclardan sonra cikip da bana 'aha noldu' demesin. Ona hazirlikliyim, her ortalama topcunun o kadar kontenjani vardir). Arda Turan, seni sevmiyorum; senden nefret ediyorum Galatasaray formasinin hakkini vermek icin elinden geleni yapmadigin icin.

Neill, Baros ve Kewell'in ne kadar mukemmel insan ve topcu olduklarini yazmayacagim, tek diyecegim sudur ki; boyle bir Galatasarayda oynamak durumunda kaldiklari icin onlara aciyorum ne kadar para alirlarsa alsinlar. Takimin IQ ortalamasi, embriyo duzeyinde, inci tabiriyle sanki herkes 'embriyodan terk'! Her turlu belayi okudugum Sarp, Baris, Ali Turan, Servet, Hakan Balta ve digerlerine deginmek, tekrar kafami bozmak bile istemiyorum. Alayi basiretsiz, kafasi basmayan, futbolcu olmasa yevmiye ile calisan bir isci bile yapilmayacak bos bos adamlar.

Macin sonlarina dogru, ozellikle 2. golden sonra 'Sezgin, bu takim eserin' diye tezahurat yapildi ve sirasiyla Abdel Kader Keita, M.Topal, Nonda anildi. Topal ile Nonda'nin anilmasi da tribundeki IQ seviyesinin yesil sahadakilerle pek de farkli boyutlarda olmadiginin kanitiydi. Baros yerine Nonda, Ayhan yerine Topal olsa cok mu iyi olacakti takim? Valla ben bu takimin kimin eseri oldugunu bilmem ama, boyle bir takimla sahaya cikmamizda sorumlu olan herkesin cok buyuk serefsiz, haysiyetsiz ve daha nice sonu -siz ile biten sifatlara sahip olan insanlar oldugunu soyleyebilirim. Alayi Allahlarindan bulsunlar.

Mac sonunda bir adam diyordu ki "aslan gibi oynayan barisi cikartip yerine Elano'yu aldi, boyle hoca mi olur?!" biraz tartistiktan sonra acikcasi soke oldum ve donakaldim tribunde. Evet, bir 'taraftar' bu takimi ancak baris ozbek, mustafa sarp gibi mucadele eden aslan Turk delikanlilarinin kurtaracagini, 2008'deki basarinin Turk oyuncularla geldigini, Kewell, Baros ve digerlerinin paralarini alip sahada hicbir sey yapmadigini soyluyordu. Acik acik soyluyorum, bu adamin soylediklerinden 1 kelimeye bile hak veren, ayni dusunen varsa GERIZEKALInin onde gidenidir, aptaldir, salaktir daha da onemlisi MALDIR! Baris Ozbek'in ortalama bile gorulmesi benim gozumde malliktan ote degildir, oyle adama selam bile verilmeden gecilmelidir. Bu inanilmaz ornekten sonra benim inancim komple gitti. Isterse tribun 90dk kicini yirtsin, artik eski degeri yok benim gozumde. Ben kendim destegimi verir, sonra ceker giderim, kim kimi seviyorsa sevsin. Baris'i sevenin de Allah belasini versin!

Son olarak deginmek istedigim konu 'centilmenlik' konusu. Eger centilmenlik, rakibin sirf zaman gecirmek icin kendini yere atip, ondan sonra kosarak oyuna girdigi pozisyonda topu taca atmaksa, resmi bir mac oncesinde gidip rakip oyuncularla tokalasmak, sarilip geyik yapmaksa, saha icinde bir bok yapamamis olmaya ragmen oyunun durdugu anlarda yuzunde bir tebessumle rakip oyuncuyla muhabbet etmekse ben bu takimda centilmen adam IS-TE-MI-YO-RUM! Neeskens'in bu blogda da yayinladigim GSTV ropartajinin ilgili kismini da okumanizi tavsiye ederim bu konuda. Benim futbolcum mactan once konsantre olmali, rakiplerini birer dusman olarak gormeli ve futbolun gerektirdigi her seyi layikiyla sahada uygulamalidir. Kazanirsa eger maci, gider rakiple sarilir mi, opusur mu, yiyisir mi, orgy mi yapar umrumda degil; ama o adam rakibini 90dk ve de oncesinde tanimadigi biri olarak gorup konsantrasyonunu ve ciddiyetini asla kaybetmemelidir. Aksi yavsakliktir.

Bugunku maci yoneten hakem(?!) umarim bu gorevi artik bir daha yapamaz. Eyyamin kralini yapti, macin icine sicti. Belki de bazi seyleri gormemiz icin isabet oldu ama guzel futbol adina bu hakemlerin bir an once futbol ve sporun her turlu kurumundan uzaklasitirlmalari, girisi parayla olan spor tesislerine girisleri dahi yasaklanmalidir.

Son olarak Reis Baros'a buradan sevgilerimi yolluyorum. Takimin yarisi onun gibi olsa, bu takimin sirti yere gelmez.

Hayalimdeki Galatasaray kadrosu da sudur:

Kaleci

Neill Neill Neill Neill

Kewell Kewell Kewell Kewell

Baros Baros

(Onerme: Arda, milli futbolcu olsn, sadece milli takimda oynasin)
(Anma: Ulan Sabri sen neymissin be, senin Allah'ina kurban!)

(Bu arada bir sey daha aklima geldi. Kapalidaki lejyonerlere talimat gelmis bir yerden, bu sefer Adnan Sezgin istifa tezahurati oradan basladi ve baya bir inletildi ortalik. Bir seyler degisecek gibi. Sportif olrak? Hic sanmiyorum.)

Bookmark and Share

1 yorum:

Nazmi Hasdemir dedi ki...

Adnan Menderes, Başbakanlık günlerinde İstanbul Nişantaşı'nda bir hanımla yakınlık kurar ve ilişkileri gizli olarak sürer. Basından ve diğer siyasilerden gizli olarak kaçamak buluşmalarını hep bu hanımın Nişantaşı'ndaki evinde sürdürürler. Ta ki 27 Mayıs ihtilali olana kadar. İhtilal olacağı haberini alan Adnan Menderes, ihtilalden birkaç gün önce bu hanımın Nişantaşı'ndaki evine gelir. Elinde bir çanta vardır. Ama bu hanım evde yoktur. Çantayı, binanın kapıcısı İbrahim'e verir ve bu çantada para olduğunu, bir süre gelemeyeceğini, parayı bu hanıma iletmesini ister. Ve birkaç gün sonra ihtilal gerçekleşir. Adnan Menderes için Yassıada günleri başlamıştır artık. Ve hepimizin bildiği o hazin son gelir. Çantadaki paranın ne olduğunu hiç birimiz bilemeyiz ama kapıcı İbrahim'in holding patronu olduğuna hepimiz şahidiz.
Adnan'lardan soyadı Menderes olan ipe gittiğinde, soyadı Polat olan 8 yaşındaydı. Belkide Menderes o gün o eve gelmese babası kapıcı İbrahim Polat Almanya'ya işçi olarak gidecekti. Küçük Adnan gitmesini belkide hiç istemiyordu, o zamanlar Alamanya'ya başlayan ırgatlık seferberliğine giden her köylünün çocuğu gibi. Belkide bilinçaltında hep Almanya'ya Alman'a karşı bir hınç vardı çocukları babalarından, annelerinden ayırdıkları için . Nitekim bende var,( gerçi benim babam gitmedi ama yakınlarımdan çok giden olmuştu) Alman'ları hiç sevmem.
Komplo teorilerine bayılırım, istisnaları severim. Nerde bir deseleksiyon(uygun olmayan değişim) vakası görsem, bir bit yeniği ararım altında ve muhakkak bulurum. Nedir bu bizim Adnan'ın Alman takıntısı. Hepimizden daha iyi bildiğine eminim futbolu. En son şu Kalli'yi getirirken bile onun cortlayacağını herkesten önce o biliyordu. Peki nedendi.
Çocukluk hastalığı maraz kalmıştı, geçmiyordu bir türlü. Bir Alman eline düşmesindi sakın. Bir ayağı çukurda Alman'ı giderayak Türk'lere ırgat yapmıştı. Daha önce sırasıyla Darwall, Birinci Feldkamp, Held, Saftig, Hollmann sonra ikinci defa Kalli'den yıllarca sömürülen Türk'lerin intikamını almıştı bir başka biçimde. Abramcik, Falco, Stump,Gutshow gibi futbolculara Florya'da şınav çektirmişti. Gurbete hamal olmaya gitmiş Türk babaların futbolcu olan çocuklarını kurtarmıştı Alaman gavurunun elinden. Erdal, Erhan, İlyas, Uğur...., ismi saymakla bitmez futbolculardan en son Barış ile Serkan'ı kurtarmıştı.
İhtiyar Kalli'yi kapı dışarı etmek üzere. Listede Göt(z) ve Top(pmöller) varmış. Getir lan Adnan. Eğer sebebin buysa getirmezsen şerefsizsin. Getir şu lanet Almanları, çıkar Ali Sami Yen'e bizde intikamımızı alalım şerefsizlerden. 60 senedir mark için, euro için ırgatlık yapmış dedelerimizin, babalarımızın hesabını soralım. Analarına, bacılarına sövelim hep birlikte, sonrada kovalım gitsin. Bitecek değil ya ibneler, parasıyla değilmi zamanında alın teri vermiştik şimdide dolar verelim her gö te per gellere, ih libe ayn en geçiri genlere.
Florya'dan daha çoooook Alman cesedi kalkar merak etme sen. Bu abdestle Ali Sami Yen'de daha çoook Almanın cenaze namazını kılarız biz.

1.4.2009 tarıhınde yazılmıştır