RSS
email

Angarya Kupası, Gökçekspor Maçı

Daha dakika 19, Mehmet Topal 4 belki de 5inci kez Servet'e oyun kurması üzere geri pas veriyor. Aslında onu da yapamadı, topu rakibe kaptırdı. Bunu yazarken bir tane daha verdi. Mehmet Topal'ın her maç geri paslarından oluşan bir video compilation yapacağım taktım kafaya :) Mehmet Topal'ın görevi nedir birisi bana tam olarak anlatabilir mi acaba? Ön libero değil mi? Ben öyle biliyorum en azından. Peki ne yapar ön libero? Takımın hücuma çıkmasını, defans ve ofans oyuncuları arasındaki pas alış-verişini sağlamaz mı? Öyle. Ha dersiniz ki çok baskı yapılıyor Topal'a. (Bir geri pas daha verdi) Eee Galatasaray'daki ön libero, Ankaragücü'nün orta sahasının baskısı karşısında her topu stopere yollayacaksa Galatasaray'da olması doğru mu? Ya da bu adam kendini geliştirmeye, bu baskıdan kaçmaya çalışmaz mı? Ha Topal Topal diyorum da dakika 25, Sarp ortalıkta yok. Ben anlayamıyorum bunu. Takım çok baskı yer; forvetleri göremezsiniz, takım hep hücum oynar; defansı, kaleciyi göremezsiniz de arkadaş takımın göbeğinde oynayan 2 adam bu kadar mı işlevsiz olabilir? Mustafa Sarp 2 kere rakip yarı sahanın ortasında topla boş hâlde buluştu, her ikisinde de topu sol kanata atmaya çalışırken rakip futbolcuya adrese teslim pas attı. Yok arkadaş, ben bu adamları Galatasaray'a yakıştıramıyorum. Daha doğrusu bunlar Galatasaray'a ya-kış-mı-yor-lar. Yani birisi çıksın desin ki 'Hayır kardeşim, yanlışın var. Bu adamlar şu şu şu işi gerçekten iyi beceriyorlar.' Yok ki öyle bir iş. Olay refakatçı olmak ise, o kolay. Onu yapan bir dolu adam var. Örümcek, kertenkele birşeyler deniyordu Topal için falan da, hangi örümcek? Ben bir örümcekliğini göremedim bu sezon kusura bakmayın. Mustafa Sarp ile Mehmet Topal, bir tane orta düzey ön libero mevkisinde oynayan futbolcunun işini yapıyorlar, onu da tam yapamıyorlar. Süper Lig'de oynayan herhangi bir Anadolu kulübünde bu adamlar yan yana oynayabilirler mi size bunu soruyorum. Oynarlar, Denizli'de, Sivas'ta falan oynarlar onlar da bakın bakalım ligde neredeler. Bu konuda da Rijkaard'a falan da bir şey deme hakkını bulmuyorum kendimde. Özellikle Elano da yokken. Adam ne yapsın, malzeme bu. Sen Barça'nın solunda, sağında, ilerisinde oynayan adamını al istersen, ortada Xavi ile İniesta yok ki sende. Gidip bunları mı alalım diyorum? Hayır. Yetiştir yahu, yetiştir. Şu teknik yoksunu vasıfsız iki adamı seyredeceğime orada altyapıdan yetişme iki adam izleyelim. Adamı kendi mentalitene göre yetiştir, Xavi'nin, İniesta'nın ne yaptıklarını, nasıl yaptıklarını öğret, yeteneği olan adam zaten kendini gösterir oraya yerleşir. Barış ile beraber olumsuz duygular beslediğim ve bu konudaki fikirlerimin değişmeyeceğine inandığım iki futbolcu oldular Mehmet Topal ve Mustafa Sarp. Vasat düzeyde bile olmayan iki tane futbolcu bunlar, bugünkü Ankaragücü'nde olsa olsa yedek olurlar.

Dedik ki 'Bir yabancı yollanacak ya, artık Nonda gazı almıştır.' Almış almış, artık daha fazla geri geliyor. Tam aradığımız santrafor tipi(!) İlk dakikalarda böyle sağa sola boş boş bakıp taca attı topu. Ceza sahasına bir iki tane top geldi, şööööyle bir tenezzül eder gibi oldu topa dokunmaya ama fazla girmedi karışıklığa, defansın işine karışmadı. Kewell'ın sözleşmesi bitecekse bile vardır bir tazminatı illaki. Nasılsa para verilecekse gitsin Nonda. O mevkiye bir transfer yapılacağını zaten teyit etti Başkan. En kötü Pektemek alınır, Nonda'nın en katkılı olduğu hâlden daha katkılı olur ortalama olarak. Ama iç geçirmeden edemiyorum ahh Baros aahhhh. Tabi ardından Acıbadem'e bela üzerine bela okuyorum.

Emre Çolak'a üzüldüm şu maçta. Saha üzerinde bir şeyler öğrenebileceği kimse yok. Belki belki iyi bir Ayhan'dan bir şeyler öğrenebilir ama Ayhan da pek öyle iyi gününde değil. Eski günlerini mumla aratıyor.

Devre henüz bitti. Maç hakkında yazacak bir şey göremedim spesifik olarak, o bakımdan şu anda oyunculara atfen yazdıklarımla yetiniyorum. İkinci yarı bir başlasın bakalım neler olacak. En azından Jo girse de şöyle uzunca bir izlesek adamı diyorum ama o girse bile top ona nasıl ulaşacak o da muamma. Gerçi Çolak güzel ortalara yapıyor. Neyse, bekleyelim görelim...
-----------II. Yarı'nın ardından------------

Maçın ilk 10 dakikasında sonucun 'alt' olacağı belliydi. Ankaragücü gerçekten çok iyi mücadele ediyor, kabul etmeyenin alnını karışlarım :) As kadrodan uzak bir görüntü vardı tabi sahada. Topal yine güzel ataklara çıkardı Ankaragücü'nü, yaptığı pas hatalarıyla. Sarp baya dolandı ortalıkta boş boş, bir kornerdeki voleyle hatırladık onu. Kaleci Ufuk bence geleceği parlak bir kaleci. Bu bakımdan giden yabancının Leo Franco olması bana çok mantıklı geliyor.(Yani öyle bir seçim henüz yapılmadı resmi açıdan ama seçim o yönde olursa mantıklı olur demek istedim.) Hatta ne yalan söyleyeyim, memnun bile olurum.

Maça bakacak olursak, Ankaragücü'nün pozisyonu bizden çoktu. Çizgiye inip geri çıkardıkları topların biri doğru yere gitse gol bile atabilirlerdi. Neyse ki bu sefer yenilmedik. Son 4-5 dk yine anılarım depreşti, bir korku sardı beni şahsen. :)
Tabi bir de topu göremeyince daha garip oldu. Kardeşim karlı sahalar için özel top yok mu Ankara'da? Ben sarılı ve kırmızılı adamların mücadelelerini takip ettim, acaba top nerede olabilir diye. Allah'tan topu arada bir havaya dikenler oldu da bir fikrim oldu yerine dair.

200.000$ güzel para. Bir de 150.000$ çeyrek final ödülü varmış, ooh ne iyi :) Şu kupanın angaryadan öteye gitmesi için bence ya formatta, ya ücrette, ya da genel olarak kupada düzenlemeler yapılmalı. Yani ne teknik direktörler sallıyor kupayı, ne topçular, ne taraftar. (İlla ki çok önemseyen taraftarlar da vardır tabi :)) 350.000$ girdi kasaya bu gece. Darısı üst turlara. Çeyrek Final'de Fenerbahçe ile eşleşmeyi isterim açıkçası. Kupada işler biraz değişik oluyor rakip Fenerbahçe olsa da :)

Bookmark and Share

1 yorum:

Genç dedi ki...

hayatımda gördüğüm en iğrenç maçlardan biriydi. zaten o sahada iyi maç olması mucize olurdu..

nonda'ya diyecek bir şey yok. durup dururken taca attığı topta baya güldüm :) artık gülüyorum sadece..

mustafa sarp'ın oynadığını ikinci yarı farkettim, yemin ederim.

onun dışında da bu kadar yazı, bu kadar yorum bile fazla şu maça..